sobota, 12 marca 2011

Under the Dome - Collector's Edition (Scribner) + etui

Rok wydania: 2009
Wydawnictwo: Scribner
Oprawa: twarda, obwoluta
Format: B5
Ilość stron: 1088
Nakład: 25.000
Cena okładkowa: $75
Ilustracje: Matthew Diffee

Książka była dostępna w trzech edycjach – zwykłym wydaniu handlowym, Collector's Edition oraz wydaniu limitowanym do 1500 egzemplarzy z autografem Stephena Kinga (cena w przedsprzedaży $200). W przedsprzedaży dostępna była wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych. Rozeszła się w 6 godzin mimo ograniczenia możliwości zakupu jeden klient - jedna książka.


Ja posiadam to drugie wydanie, które różni się od handlowego kilkoma istotnymi szczegółami. Wydanie kolekcjonerskie posiada na początku każdego rozdziału ilustracje autorstwa Matthew Diffee.


Różni się też od handlowego wyglądem zewnętrznym. Edycja kolekcjonerska oprawiona jest w czarny materiał ze złotymi literami na grzbiecie. Inna jest też obwoluta, choć tutaj akurat są to zmiany na niekorzyść edycji kolekcjonerskiej. Wydanie handlowe ma tłoczone litery, a Collector’s Edition posiada pomarańczowy pasek papieru naklejony na obwolutę, zasłaniający sporą część kapitalnej grafiki okładkowej, a do tego nie posiadający tłoczeń. Istotną zmianą jest też mapka miasteczka, która w tej edycji jest kolorowa.


Dodatkowo do książki dołączono zestaw 27 kart ze wszystkimi ilustracjami oraz krótkimi opisami postaci – co było głównym powodem, dla którego nabyłem akurat tę wersję książki mocno uszczuplając nasz domowy budżet. Karty zapakowane są w tekturowe pudełko z tytułem książki, którego ja akurat nie posiadam, ale i tak planowałem nabyć dla nich jakieś folijki.


Żadne wydanie (nawet to limitowane) nie miało etui, co jest raczej dość nietypowe. Wydawnictwo Cemetery Dance, wykonało taki gadżet na specjalne zamówienie, co mnie bardzo cieszy, gdyż mój egzemplarz posiada etui :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz